Ben jij een tussen de 11 en de 15 jaar? Dan ben je een Scout! Trek de deur achter je dicht en ga de wereld verkennen. Koken op je eigen vuurtje. Sta op je eigen benen. Ontwikkel je eigen mening. Bij de Scouts wordt actie van je verwacht.

En wat kan jij van Scouting verwachten? Een Scout ontwikkelt zijn eigen talenten. Er is ruimte voor iedere Scout. Daarom is Scouting ook zo veelzijdig. Koken, pannenkoeken bakken, bruggen bouwen van touw en hout, zingen, kamperen onder een zeiltje, greppeltochten, Regionale Scouting Wedstrijden ... Je kunt het zo gek niet bedenken.

Geen beter leven dan buitenleven! Het hoogtepunt van elk jaar is de Regionale Scouting Wedstrijd. Met je eigen patrouille (groepje van 4 tot 8 Scouts) samen slapen in een tent. Je eigen keuken bouwen. Je eigen potje koken. Op pad zonder leiding met kaart en kompas. Dikke vrienden worden. De leiding is op afstand aanwezig. Ze laten je in de voorbereiding zien hoe het moet. Ze wijzen je de weg. Ze maken jouw avontuur mogelijk. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat er tenten zijn. Dat er een plan is voor wat jullie gaan doen. Dat het veilig is wat jullie doen. O ja, en ze doen het voor hun plezier. Dus je hebt kans dat ze ook wel eens iets geks doen. Niks van aantrekken hoor. Doe gewoon gezellig mee!

Scoutfit
Verkenners dragen een beige Scoutfit, met als speltakteken een afbeelding van een scout op een touwbrug. De beige Scoutfit is te verkrijgen bij de ScoutShop of is te bestellen via de groepsleider van Scouting Lieshout - Mariahout.

Opkomsttijden
De Scouts hebben hun opkomst elke woensdagavond van 18:30 uur – 20:30 uur op blokhut op blokhut 't Luijts Honk, Herendijk 7, 5737 RA Lieshout.

Contact
Voor alle vragen over de Scouts, het programma en de opkomsten, kun je contact opnemen met de leiding via e-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..